arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۲ اسفند ۱۴۰۲؛ از مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات تا جولان سیل در سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

شروع به کار اداره‌های دولتی تهران با ۲ ساعت تأخیر

سید عباس جوهری رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به حضور تاثیرگذار کارمندان دولت در امر برگزاری انتخابات و‌تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲۴ و طولانی شدن شمارش آرا گفت: با تصمیم استاندار محترم کلیه ادارات دولتی استان تهران شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ با دو ساعت تاخیر و از ساعت ۱۰:۰۰ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

۱۱ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان در محاصره سیل 

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه اکنون ۱۱ شهرستان استان سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتی قرار دارد،‌ گفت: سه فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل‌زدگان آمادگی است تا به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز شود.

مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات 

خبرگزاری رسمی دولت نوشت: بر اساس آخرین گزارش‌های غیر رسمی بیش از ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند. این عدد مشارکت ۴۱ درصدی را برای این دوره از انتخابات رقم زده است.

شهادت یکی دیگر از مصدومان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان

رئیس اورژانس کرمان از به شهادت رسیدن یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه خبر داد. وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مجروحان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در بخش مراقبت‌های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل است و یکی دیگر از مجروحان نیز در بیمارستان مهرگان در بخش ICU تحت نظر است.

۶ روستای جنوب کرمان گرفتار سیلاب شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از سیلابی شدن و آبگرفتگی برخی روستاهای سه شهرستان جنوبی این استان در نتیجه بارش های چند روز اخیر خبر داد. وی اظهار داشت: در شهرستان جیرفت روستاهای میجان علیا، عشرت آباد، میانچی، شهرستان قلعه گنج روستاهای سرخ قلعه و آزاد شهر و در شهرستان رودبارجنوب روستای حاجی آباد دچار سیل و آبگرفتگی شده اند.

پایان موعد تعیین‌شده برای عمره؛ هنوز از مجوز عربستان خبری نیست

دهم اسفندماه ۱۴۰۲، با زمان‌بندی سازمان حج و زیارت قرار بود «پایان اعزام ایرانی‌ها به عمره» باشد تا پس از آن، اعزام «عمرۀ رمضان» آغاز شود، اما هنوز از مجوز عربستان خبری نیست و مسئولان درباره دلیل این تعلیق طولانی تا کنون پاسخ شفافی نداده‌اند.

مدارس تعطیل شد

بنا بر اطلاع ادارات آموزش و پرورش در استان‌ها، و با توجه به مشارکت فرهنگیان در فرآیند اخذ رای و استقرار صندوق‌های اخذ رای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مدارس سراسر کشور تعطیل شد.

واکنش آمریکا به پرتاب ماهواره «پارس۱»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه همکاری‌های دفاعی روسیه و ایران به سوالی درباره پرتاب ماهواره ایرانی «پارس۱» از طریق پرتابگر روسی پاسخ داد. میلر گفت: ما توان خود برای اقدام در پاسخ به شراکت نظامی میان روسیه و ایران را در هماهنگی نزدیک با شرکا و متحدانمان نشان داده‌ایم و اگر ایران پا فراتر بگذارد و موشک‌های بالستیک به روسیه بفروشد، به شما اطمینان می‌دهم که پاسخ جامعه بین‌المللی سریع و شدید خواهد بود.

سوءقصد به امام جمعه موقت شهرستان میبد

فردی باانگیزه نامعلوم با یک شیء تیز به امام جمعه موقت میبد، حجت الاسلام و المسلمین حسنی حمله کرد که با دخالت نمازگزاران این سوءقصد ناکام ماند.

آموزش‌و‌پرورش بابت اجاره مدرسه ویژه "کودکان کار" ماهیانه ۱۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کند

دبستان دخترانه مکتب الزهرا (س) مدرسه‌ای در محله امامزاده یحیی تهران است که ۱۰۰ نفر از دختران "کودکان کار" در آن تحصیل می‌کنند، حدود ۸۰ سال از ساخت این مدرسه می‌گذرد و به عنوان مدرسه فرسوده از آن می‌توان نام‌برد که به دلیل عدم نوسازی و مقاوم سازی در این سال‌ها هر لحظه امکان دارد که سقف‌های کلاس‌هایش فرو بریزد! جالب اینجاست که وزارت آموزش و پرورش برای اجاره این مدرسه به یک گروه جهادی برای ادامه تحصیل کودکان کار فرسوده ماهیانه ۱۴۰ میلیون تومان از گروه جهادی حضرت ابوطالب تحت عنوان اجاره دریافت می‌کند!

یک مستشار ایرانی در حمله اسرائیل به سوریه به شهادت رسید

خبرگزاری دانشجو نوشت: در حمله امروز جنگنده های اسرائیلی به ساحل سوریه بندر بانیاس یکی از مستشاران سپاه پاسداران به نام رضا زارعی به شهادت رسید.

خودکشی سرباز وظیفه سر پست نگهبانی با سلاح جنگی در بم

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم جزییات فوت یک سرباز وظیفه در این شهرستان را که عصر پنجشنبه با سلاح جنگی کلاشنیکف به زندگی خودپایان داد تشریح کرد. وی اعلام کرد: تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که این سرباز پس از چند ساعت مرخصی ساعتی، به یگان خدمتی خود باز می‌گردد و پس از تحویل گرفتن پست در اتاقک نگهبانی، در حالی که تنها بوده است اقدام به خودکشی می‌نماید.

نظرات بینندگان